Sakafiora

Μαΐου 21, 2008

ΠΑΦΑ ΠΟΥΦΑ

Filed under: Αγαπητό μου ημερολόγιο — sakafiora @ 12:55 μμ

Είναι η τρίτη φορά που επιχειρώ να κόψω το τσιγάρο.

Τις προηγούμενες φορές κράτησε από 8 μήνες. Είχα μπερδέψει το κάπνισμα του τσιγάρου με την εγγυμοσύνη και στον 9ο ξεγεννούσα.

Αυτή τη φορά, έχω κλείσει 5 μήνες και με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι όλοι γύρω μου κόβουν το κάπνισμα και ζητάνε συμβουλές.

Ιδού λοιπόν ένας χρήσιμος οδηγός κοψίματος του τσιγάρου :

ΜΑΜΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΩΡΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΠΝΙΖΕΙ?

Βρείτε έναν καλό λόγο για κόψετε το κάπνισμα. Δε χρειάζεται να είναι απαραίτητα ιατρική εντολή. Ενεργοποιήστε τον τσαμπουκά σας «ή το τσιγάρο ή εγώ», την τσιγγουνιά σας «2 πακέτα επί 3 ευρώ επί 365 μέρες το χρόνο… απαπαπαπα», τη ζήλεια σας «το ‘κοψε η Σακαφιόρα, θα το κόψω κι εγώ», η υπεροψία σας «εδώ το ‘κοψε η Σακαφιόρα, εγώ μαλάκας είμαι?»

Σε μένα έπιασε η απλή λογική. Με το ίδιο σκεπτικό που δέν θα πλήρωνα 3 ευρώ για να μπώ μέσα σε ένα δωμάτιο που καίγεται για να εισπνεύσω καμμένη πίσσα και καυσαέριο, με την ίδια λογική θεώρησα το κάπνισμα βλακεία (και ταυτόχρονα τα μούτρα μου πολύ έξυπνα για να κάνουν βλακείες).

Το κάπνισμα είναι από τα πράγματα που κάνουν κακό χωρίς να προσφέρουν τίποτα. Σε αντίθεση με τα γλυκά π.χ. που τα τρώς και, μπορεί να παχαίνεις ή να παθαίνεις ζάχαρο, αλλά το κακό αντισταθμίζεται από την έκρηξη γεύσεων στον ουρανίσκο. Ή τα ναρκωτικά, μπορεί να σε σκοτώνουν αλλά τουλάχιστον πριν έχεις κάνει κεφάλι. Ενώ το τσιγάρο?

ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΟΨΩ

Την πρωτοχρονιά, την πρωταπριλιά, τον 15αύγουστο και γενικώς μια ημερομηνία που θα μπορείτε να θυμάστε εύκολα. Ετσι θα μπορείτε να απαντάτε αμέσως όταν σας ρωτάνε πόσο καιρό το έχετε κόψει.

ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΟΨΩ

1. Μέθοδος ρεζίλι. Ανακοινώστε σε όλους ότι κόψατε το κάπνισμα και υπερασπιστείτε με σθένος την απόφασή σας. Θα είστε μεγάλο ρεντίκολο αν ξανακαπνίσετε μπροστά τους. Στη χειρότερη θα κλείνεστε στις τουαλέτες και θα καπνίζετε στους φωταγωγούς (όπως στο λύκειο).

2. Μέθοδος ημικοψίματος. Μη τη δοκιμάσετε. Μετράει αποτυχίες σε μεγάλα ποσοστά. Το ένα τσιγάρο τη μέρα μεταμορφώνεται σιγά σιγά σε «συν ένα μετά το φαγητό», «συν ένα μετά το σεξ», «συν ένα με τον καφέ», «συν ένα πακέτο το σαββατοκύριακο, και σταδιακά επανέρχεστε στην αρχική σας κατάσταση «2 πακέτα την ημέρα».

3. Μέθοδος απουσίας πακέτου. Το να κυκλοφορείτε χωρίς πακέτο και να κάνετε τράκες από όλο τον κόσμο δεν αποδίδει παρά μόνο οικονομικά. Αποφύγετε αυτή τη μέθοδο γιατί, εκτός της αποτυχίας κοψίματος του τσιγάρου, θα χάσετε κι όλους σας τους φίλους.

4. Μέθοδος γκρίνας. Συνδιάζεται με κάθε μέθοδο και είναι δυστυχώς αναπόφευκτη. Προειδοποιήστε όλους όσους συναναστρέφεστε ότι θα γκρινιάξετε λόγω έλλειψης νικοτίνης. Αν δεν δείξουν κατανόηση θα είναι ζώα. Μετά από κάθε χριστοπαναγία που ρίχνετε, απολογηθείτε λέγοντας «συγνώμη, αλλά κόβω το τσιγάρο».

5. Μέθοδος πιλάλας. Κι αυτή συνδιάζεται και είναι αναπόφευκτη, τουλάχιστον στην αρχή. Παρουσιάζεται κυρίως με τη μορφή τρέμουλου του ποδιού και εξελίσσεται σε «καρφιά έχει ο κώλος μου». Βρείτε τρόπους να ξεσπάτε, να εκτονώνεστε και να γεμίζετε το χρόνο σας. Η αποχή από το κάπνισμα αλλάζει τη ζωή σας από άποψη χρόνου. ¨Ολα αυτά τα χαμένα 5λεπτα για τσιγάρο, συσσωρεύονται σε ατελείωτες ώρες που δεν θα έχετε τι να κάνετε. Βρείτε νέα ενδιαφέροντα. Μερικά από αυτά (όπως πχ η τακτοποίηση ντουλαπιών, ρούχων, cd και βιβλίων με ονομαστική σειρά) μπορεί να σας κάνουν και ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς θα σας φωνάζουν όλοι για να τους τακτοποιήσετε.

6. Μέθοδος ύπνου. Η ίδια τακτική που χρησιμοποιείται στις δίαιτες «κοιμάμαι για να μην τρώω» μπορεί να φανεί αποτελεσματική. Ειδικά για την πρώτη εβδομάδα είναι πολύ χρήσιμη.

7. Μέθοδος αγλέωρα. Η μέθοδος αυτή έχει άριστα αποτελέσματα στην αποχή από το κάπνισμα, αλλά αποδεικνύεται καταστροφική σε θέμα κιλών. Θα χεστείτε από το πολύ φαϊ !

8. Μέθοδος μανικιούρ. Το να τρώτε τα νύχια σας είναι αποτελεσματικό μεν, αηδία δε. Δε συνιστάται.

9. Μέθοδος κομπολόι. Απαγορεύεται ρητά λόγω αισθητικής, εκτός κι αν είστε ο «Μπάμπης ο Σουγιάς» κι έχετε ντούγκλα στο μουστάκι.

10. Μέθοδος ελαστική. Αποφύγετε να είστε ελαστικοί με τα μούτρα σας. Το «έλα μωρέ ένα τσιγαράκι μόνο» συνήθως είναι η αρχή του τέλους και αρκεί για να καταρρεύσει ο πύργος κι όλα τα οχυρά σας κατά του τσιγάρου.

11. Μέθοδος τσίχλας.  Δεν την έχω δοκιμάσει και δεν ξέρω τα αποτελέσματα. Πάντως είναι αντιαισθητική αν μασάτε ως κατσίκα. Προτιμήστε μαστίχα που κάνει καλό στο στομάχι, στα δόντια και ίσως και στο υπόλοιπο σώμα.

12. Μέθοδος καραμέλας. ¨Οπως και η μέθοδος αγλέωρα, αποδεικνύεται καταστροφική για τη σιλουέτα. Κάνει όμως καλό στη μουρμούρα, καθώς δεν είναι σωστό να μιλάμε με γεμάτο στόμα.

13. Μέθοδος αυτοκόλητου. Απορρίπτεται κι αυτή για αισθητικούς λόγους. Προσπαθήστε να την αποφύγετε εκτός κι αν θέλετε να θυμηθείτε το δημοτικό και τις χαλκομανίες στα μπράτσα. Προσέχετε ιδιαίτερα καθώς υπάρχει περίπτωση να απεξαρτηθείτε από το τσιγάρο και να αποκτήσετε νέο εθισμό στο σελοτέηπ.

Ελπίζω να σας βοηθήσει ο μίνι οδηγός. Καλή επιτυχία !

 

5 σχόλια »

  1. Ασε καμία μέθοδος δεν αποδίδει αν δεν το έχεις πάρει πραγματικά απόφαση…
    μάλλον η μέθοδος «θα το κόψω και θα τους αφήσω όλους που δεν το πιστευουν μαλάκες» αποδίδει καλύτερα!

    και μου θύμησες και τα πρώτα μου βήματα στο κόψιμο του τσιγάρου!εδώ..
    http://naf-endlessdreams.blogspot.com/2007/03/mentally-unstable.html

    και σου θυμίζω οτι απο τότε δεν έχω κάνει ούτε τζούρα…και κανείς δεν το πίστευε…

    Σχόλιο από Naf — Μαΐου 21, 2008 @ 2:56 μμ | Απάντηση

  2. άντε ρε κορίτσα κι εχω γίνει παθητική καπνίστρια πια!!!!! Και ας φάμε κάτι εν ανάγκη να μη το σκέφεστε! Χίλια κομμάτια γίνομαι για πάρτη σας η δοτ!!!!🙂

    Σχόλιο από one happy dot — Μαΐου 21, 2008 @ 3:15 μμ | Απάντηση

  3. Δε πα να λες οτι θες…εγω δεν το κόβω……λύσαξαν όλοι…γουστάρω που είμαι εθισμένος σε ένα πράγμα….κόψε μου το σεξ αλλα οχι το τσιγάρο…

    (πλάκα έκανα εεε….μη περάσει απο κάποιου το μυαλό να μου κόψει το σεξ)

    Σχόλιο από xipasmenos — Μαΐου 21, 2008 @ 6:23 μμ | Απάντηση

  4. σώπα σώπα καλό μου….δεν σου κόβει το σέξ κανένας εσένα σώωωπα

    Σχόλιο από Naf — Μαΐου 22, 2008 @ 2:57 μμ | Απάντηση

  5. Ποτέ δεν κατάλαβα αυτή τη δυσκολία να κόψεις το τσιγάρο. Φαντάζομαι βέβαια ότι είναι κάτι ανάλογο με το να αρχίσεις δίαιτα!🙂
    Αυτό που θέλω να καταθέσω, είναι πως ένας φίλος μου, φανατικός καπνιστής, πήγε σε ένα σεμινάριο κι έγινε φανατικός αντικαπνιστής!!! Μου είπε ότι το τσιγάρο είναι μια παγίδα και τίποτα άλλο και ότι το σεμινάριο ήταν στο κλίμα του άρθρου-βιβλίου που θα βρείτε στο skeftomai.gr, αλλά πολύ πιο «δυνατό»
    Απλά το αναφέρω γιατί μου έκανε φοβερή εντύπωση η γρήγορη αλλαγή του, από το ένα άκρο στο άλλο…
    Όποιος ενδιαφέρεται, ας μου το πει, να τον ρωτήσω να μας πει λεπτομέρεις

    Σχόλιο από marika — Μαΐου 26, 2008 @ 9:02 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

