Sakafiora

Μαΐου 5, 2010

Sakafiora vs Τράπεζες (καλώς τα παιδιά 2-0)

Filed under: Γκρίνια — sakafiora @ 12:16 πμ

Πρώτο ημίχρονο.

Η Citibank κατεβαίνει στον αγωνιστικό χώρο με στόχο την αισχροκέρδια. Το σύστημα που ακολουθεί είναι το εξής. Αφού έχει κερδίσει άπειρα χρήματα μετά από 15 χρόνια πελατειακής σχέσης αποφασίζει να κλέψει τον πελάτη χρεώνοντας προμήθεια σε κατάθεση ονομαστικής επιταγής σε λογαριασμό μου. Η επιταγή είναι σε ξένο νόμισμα, ο λογαριασμός στο όνομά μου, ο καταθέτης ένας τρίτος. Ο λογαριασμός μου χρεώνεται με ένα ποσοστό επί του ποσού της επιταγής ως «προμήθεια κατάθεσης επιταγής ξένου συναλλάγματος».

Η τράπεζα υποστηρίζει ότι χρεώνει την υπηρεσία του κλητήρα που θα πρέπει να πάει να εισπράξει την επιταγή από την άλλη τράπεζα και να φέρει τα χρήματα στο κατάστημα για κατάθεση.

Και ότι οι χρεώσεις αναγράφονται στον τιμοκατάλογο της τράπεζας κι ότι ο πελάτης έχει υπογράψει τους όρους.

Η υπεράσπιση υποστηρίζει :

α) ότι ο κλητήρας δε θα πάει μόνο για τη δική μου επιταγή,

β) ότι η προμήθεια έπρεπε να εισπραχθεί από τον καταθέτη κι όχι να αφαιρεθεί από το λογαριασμό μου (δεν έχω εξουσιοδοτήσει κανέναν να χρεώνει το λογαριασμό μου ενώ δεν είμαι παρούσα στη συναλλαγή)

γ) ότι η τράπεζα δε μπορεί να χρεώνει ό,τι θέλει στον τιμοκατάλογό της κι ο πελάτης δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει κάτι καταχρηστικό ακόμα κι αν έχει υπογράψει τους όρους.

Ο διαιτητής (Τραπεζικός Μεσολαβητής) κρίνει ότι πρέπει να πάρω τα λεφτά μου πίσω. Και τα παίρνω.

Μετά από σχεδόν ένα χρόνο και έχοντας ανταλλάξει 5-6 φάξ και μιλώντας κάποιες ώρες στο τηλέφωνο μέχρι να βγει η απόφαση υπέρ μου, αλλά σημασία έχει ότι τα πήρα.

Οι υπηρεσίες του τραπεζικού μεσολαβητή παρέχονται εντελώς δωρεάν.

Δεύτερο ημίχρονο.

03/08/2009. Η Marfin με χρεώνει με «προμήθεια εξαγοράς συναλλάγματος» για να κάνω ανάληψη από το λογαριασμό συναλλάγματος, το ίδιο συνάλλαγμα το οποίο είχα προηγουμένως καταθέσει μετρητά.

Η κατάθεση έχει γίνει μετρητά σε ξένο νόμισμα και η ανάληψη γίνεται σε μετρητά σε ξένο νόμισμα.

Η τράπεζα υποστηρίζει ότι λόγω της νομισματικής πολιτικής που επιβάλεται από την Τράπεζα της Ελλάδος, το κατάσημα είναι υποχρεωμένο να μην κρατάει το ξένο νόμισμα στα ταμεία του αλλά να το στέλνει στην Τράπεζα της Ελλάδος και μετά να το φέρνει πίσω με χρηματαποστολές.

Και ότι οι χρεώσεις αναγράφονται στον τιμοκατάλογο της τράπεζας κι ότι ο πελάτης έχει υπογράψει τους όρους.

Η υπεράσπιση υποστηρίζει :

α) ότι η χρηματαποστολή δεν περιελάμβανε μόνο το δικό μου ξένο συνάλλαγμα (ακόμα κι αν έπρεπε να πληρώσω θα έπρεπε να υπολογιστούν όλα όσα περιείχε η χρηματαποστολή και να βγει ένα πολύ μικρό ποσοστό για μένα).

β) ότι τα εσωτερικά έξοδα της τράπεζας δε μπορεί να μεταβιβάζονται στον πελάτη με άμεσο τρόπο (αλλιώς θα έπρεπε να πληρώνουμε προμήθεια σε κάθε ανάληψη/κατάθεση και για το μισθό του ταμεία και για το ενοίκιο του κτιρίου) εφόσον μεταβιβάζονται ήδη με έμμεσο τρόπο κι η τράπεζα βγάζει όχι μόνο τα έξοδά της αλλά και κέρδη από τόκους, επιτόκια, προθεσμιακές καταθέσεις, δάνεια και άλλα προϊόντα.

γ) ότι η τράπεζα δε μπορεί να χρεώνει ό,τι θέλει στον τιμοκατάλογό της κι ο πελάτης δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει κάτι καταχρηστικό ακόμα κι αν έχει υπογράψει τους όρους.

Ο διαιτητής (Συνήγορος του Καταναλωτή) κρίνει ότι πρέπει να πάρω τα λεφτά μου πίσω. Και τα παίρνω.

Στις 30/03/2010. Μετά από σχεδόν ένα χρόνο και έχοντας ανταλλάξει 5-6 φάξ και μιλώντας κάποιες ώρες στο τηλέφωνο μέχρι να βγει η απόφαση υπέρ μου, αλλά σημασία έχει ότι τα πήρα ($30.30 ή Euro 21.43).

Οι υπηρεσίες του συνήγορου του πολίτη παρέχονται εντελώς δωρεάν (και θα εκπλαγείτε πραγματικά από τη θέληση, το τσαγανό και την όρεξη αυτών των κατά τα άλλα δημοσίων υπαλλήλων).

Συμπέρασμα : Οι τρέπεζες χάνουν. Αλλά συμφέρει να χάνουν σε μερικές μεμονομένες περιπτώσεις ενώ έχουν κατακλέψει σε χιλιάδες άλλες.

Γιατί ? Επειδή βαριέστε όλοι να διεκδικήσετε τα χαμένα, επειδή υποστηρίζετε ότι δεν έχετε χρόνο κι επειδή υποστηρίζετε ότι δεν αξίζει (ειδικά όταν το ποσό είναι μικρό).

Το αποτέλεσμα είναι οι τράπεζες να εισπράτουν κατά εκατομμύρια τα 1 και 2 ευρώ έξοδα κατάθεσης σε λογαριασμό τρίτου (το οποίο είναι καταχρηστικός όρος) και να πληρώνουν μίνι πρόστιμα όταν 5-10 πελάτες (από τα εκατομμύρια που έχουν πέσει θύματα εκμετάλευσης) τις καταγγέλουν.

Τι πρέπει να κάνουμε : Να αρνούμαστε να πληρώνουμε ό,τι μας χρεώνουν. Να τηλεφωνούμε επιτόπου στο Συνήγορο του Καταναλωτή για συμβουλές. Να κάνουμε όλοι καταγγελίες. Μη βαριέστε. Ακόμα κι αν σας κλέβουν ένα ευρώ καταγγείλτε το. Κι αν σας απαντήσουν ότι έτσι λέει ο τιμοκατάλογος της τράπεζας, να επιμείνετε. Μόνο έτσι θα σταματήσουν να μας κλέβουν.

Οι τράπεζες ακολουθούν την εξής τακτική. Όταν λαμβάνουν ένα παράπονο το απορρίπτουν (με οποιαδήποτε δικαιολογία), έτσι ώστε να απαλλαγούν από αυτούς που θα βαρεθούν να τις κυνηγήσουν περαιτέρω. Αν δεν επιμείνετε, ανήκετε στην κατηγορία αυτή και θα χάσετε. Αν επιμείνετε τις επόμενες 3-4 φορές που θα προσπαθήσουν να σας αποκρούσουν, τότε έχουν δύο επιλογές: είτε να σας δώσουν το δίκιο σας είτε να πάνε σε δικαστικό αγώνα (ή διαιτησία). Οποιαδήποτε οδό κι αν διαλέξουν θα δικαιωθείτε, απλά θέλει επιμονή και υπομονή.

Αυτά θα σας φανούν χρήσιμα :

1.Συνήγορος του Πολίτη
Χατζηγιάννη Μέξη 5, 115 28 Αθήνα,
Τηλ: 2107289600,

Φαξ: 2107292129
2.Υπουργείο Ανάπτυξης, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Υπουργείο Εμπορίου, Πλατεία Κάνιγγος,
101 81 Αθήνα,
Τηλ: 1720,

Φαξ: 2103822588

3.Συνήγορος του Καταναλωτή
Λ.Αλεξάνδρας 144
114 71 Αθήνα,

Τηλ: 1520 ή 2106460276, 2106460458, Φαξ: 2106460682, email : grammateia@synigoroskatanaloti.gr

Στο σάιτ υπάρχει ενημερωτικό υλικό σχετικά με διάφορα hot θέματα όπως τράπεζες, ταξίδια, διαδίκτυο κλπ

4.Τραπεζικός Μεσολαβητής

Τ.Θ. 3391, 10210 Αθήνα.

Τηλ. 210-3376700.

5. Ευρωπαίος Μεσολαβητής

1, Αvenue du President Robert Schuman,

BP 403, F-67001 Strasbourg Cedex,

France

tel.: 33 88 17 23 13 – 88 17 23 83,

fax: 33 88 17 90 62

Φυσικά, υπάρχουν και πολλοί σύλλογοι και ενώσεις καταναλωτών στους οποίους μπορείτε να γραφτείτε μέλη.

5 σχόλια »

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Theo Coach. Theo Coach said: Sakafiora vs Τράπεζες (καλώς τα παιδιά 2-0) « Sakafiora http://ow.ly/1H827 […]

    Πίνγκμπακ από Tweets that mention Sakafiora vs Τράπεζες (καλώς τα παιδιά 2-0) « Sakafiora -- Topsy.com — Μαΐου 6, 2010 @ 1:29 μμ | Απάντηση

  2. Έχω φάει τα μούτρα μου για τόσο με τον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή όσο και με τον Συνήγορο του Καταναλωτή …μου είπανε και οι δύο ότι από την στιγμή που υπέγραψα την σύμβαση δεν μπορούσα να κάνω τίποτε …Έχασα άπειρο χρόνο να ανταλλάσω επιστολές και να μιλάω στα τηλέφωνα …και το φέσωμα-φέσωμα. Ορκίστηκα να μην ξαναυπογράψω όρους με Τράπεζα και το τηρώ….

    Σχόλιο από glavkos — Μαΐου 7, 2010 @ 12:49 πμ | Απάντηση

  3. opws eipa thelei ypomonh kai epimonh.
    otan sou lene paparies tou typou exeis ypograpsei symbash, na synexizeis na stelneis fax kai na pairneis thlefwna legontas oti h ypografh symvashs de dinei dikaiwma sthn trapeza na xrewnei o,ti ths katevei.
    ayto ekana egw kai telika dikaiwthika kai stis dyo periptwseis.
    an ta eixa parathsei me thn prwth pou mou eipan oti ypegrapsa symbash, twra tha eixa xasei ta lefta mou, opws kanoun oloi…

    Σχόλιο από sakafiora — Μαΐου 8, 2010 @ 1:35 μμ | Απάντηση

  4. Εμενα καποια στιγμη χρεωσαν κατι ασχετα στη Visa μου απο την Τραπεζα Κυπρου και οταν τους πηρα τηλεφωνο να ρωτησω τι χρεωση ηταν αυτη, απο μονοι τους προθυμοποιηθηκαν να το αφαιρεσουν στον επομενο λογαριασμο.

    Σχόλιο από Rrborn — Μαΐου 14, 2010 @ 12:17 μμ | Απάντηση

  5. Εγω όμως σε παρόμοιες περιπτώσεις, για να μην χάσω το χρόνο και την ηρεμία μου, έκανα έναν πολύ ωραίο καυγά επί τόπου και απαίτησα να κλέισουν ΟΛΟΙ οι λογαριασμοί μου και η καρτέλα μου στην τράπεζα. Προσοχή, όχι να μηδενιστούν οι όποιοι λογαριασμοί, αλλά να κλείσει η καρτέλα του πελάτη! Πιστέψτε με, πονάει πολύ περισσότερο από το περιστασιακό ψιλοκλέψιμο, επειδή δε το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης το έχει το κατάστημα και ο διευθυντής του, στη συνέχεια θα περάσει ΕΔΕ από την τράπεζα. Οταν δε λεμε φεύγω από την τράπεζα, εννοώ δια βιου ετσι?

    Στην επόμενη τράπεζα δε, συμφωνώ όλες τις λεπτομέρειες τέτοιου είδους από την αρχη. Διαλέγω μικρές και ευέλικτες τράπεζες και αποφεύγω την μουρη και την ανωνυμία των κολωσσών, εγω άλλωστε δεν είμαι κολωσσός!

    Για ξεκινήστε λοιπόν να την κανετε απο τις τραπεζες ενας ενας και θα δούμε ποιος γελάει καλύτερα. Χρησιμοποιήστε τα όπλα που διαθέτετε ως καταναλωτές και θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα. Μην διστάζετε ποτέ να την κάνετε από ενα «μαγαζι» που σας κλέβει, είναι το απόλυτο όπλο σας.

    Σχόλιο από YANIS — Απριλίου 30, 2011 @ 2:25 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Φτιάξε δωρεάν site ή blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: