Sakafiora

Σεπτεμβρίου 28, 2010

ΟΧΙ

Filed under: Avanti Popolo — sakafiora @ 9:04 μμ

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Η διαδικασία είναι η εξής :

Όταν φτάσει η σειρά σας, ενημερώστε τον υπάλληλο των διοδίων ότι δεν πληρώνετε διόδια και ζητήστε του ευγενικά να σηκώσει τη μπάρα.

Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να κρατήσει τον αριθμό κυκλοφορίας σας…

Ορίστε και το βίδεο.

Περισσότερα εδώ.

3 σχόλια »

  1. γιατί να μην πληρώνουμε τα διόδια? τα πληρώναμε στο ταμείο οδοποιείας από την εποχή που κατασκευάστηκε η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης και αφορούσαν την συντήρηση του δρόμου. Τώρα αφορούν το κέρδος των εταιρειών που κατασκεύσαν τους δρόμους με χρηματοδότηση από εταιρικά κεφάλαια ή εταιρικά δάνεια. ο δρόμος με διόδια δεν χρηματοδοτήθηκε από δημόσια επένδυση αλλά από ιδιωτική χρηματοδότηση. αν επρόκειτο να γίνει με δημόσια χρηματοδότηση είτε δεν θα γινόταν λόγω μειώσεως των δημοσίων επενδύσεων από έλλειψη χρημάτων είτε θα γινόταν με αύξηση της φορολογίας και νέα κατανομή δαπανών δημοσίων επενδύσεων. διόδια θα υπήρχαν και στην περίπτωση δημοσίας επενδύσεως.
    τα διόδια είναι δικαιότερος φόρος από την αντίστοιχη φορολογία γιά να κατασκευαστεί ο δρόμος, γιατί αφορά μόνον όσους χρησιμοποιούν οικοιοθελώς το δημόσιο αγαθό.
    η λογική της «αντιστάσεως» αυτής είναι όμοια με την κλοπή εμπορεύματος ή υπηρεσίας από οποιαδήποτε ιδιωτική επιχείρηση.

    Σχόλιο από νίκος λαζαρίδης — Σεπτεμβρίου 30, 2010 @ 4:06 πμ | Απάντηση

  2. Η δημιουργία και η συντήρηση δρόμων είναι υποχρέωση του κράτους και ο τρόπος να το κάνει είναι ΔΩΡΕΑΝ από τους φόρους που εισπράτει.
    Το ότι πληρώναμε μέχρι τώρα δε σημαίνει ότι θα πληρώνουμε για πάντα. Οταν κάτι είναι λάθος το αλλάζουμε, δεν το διατηρούμε έτσι από χούι.
    Αυτό που συμβαίνει στην περίπτωση της Ελλάδας είναι ότι οι φόροι που πληρώνουμε δεν επενδύονται σε έργα αλλά μπαίνουν σε τσέπες και μετατρέπονται σε μίζες. Μετά, για να κάνουν τη δουλειά που ήταν υποχρεωμένοι εξ᾽αρχής να κάνουν, βρίσκουν ιδιωτικές εταιρείες, τους δίνουν το δικαίωμα να χρεώνουν ό,τι θέλουν (γι αυτό άλλωστε δεν υπάρχουν τόσο ακριβά διόδια πουθενά αλλού παγκοσμίως), και μάντεψε… βγάζουν και από αυτό το κάτι τίς τους.
    Το σύνταγμα είναι πάνω από κάθε νόμο και τα διόδια περιορίζουν τη συνταγματική μας ελευθερία. Είναι τόσο απλό. Γι αυτό και οι εταιρείες δεν κυνήγησαν ποτέ όλους όσους τόσα χρόνια περνάνε από τα διόδια ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ.
    Επειδή ξέρουν καλά ότι θα χάσουν τη δικαστική διαμάχη.

    Όσο για την κλοπή, κλοπή κάνουν αυτές οι εταιρείες που εκμεταλεύονται δημόσιο δρόμο λες και είναι ιδιωτικός. Θα θεωρούσα λογικά τα διόδια μόνο αν είχαν αγοράσει τα εδάφη από τα οποία περνάει δρόμος. Εγώ για παράδειγμα μπορω να βάλω στο σπίτι μου διόδια και όποιος θέλει να περάσει στην κρεββατοκάμαρα να πληρώνει (αυτό δεν ακούγεται και άσχημη ιδέα), όμως δε μπορώ να βάλω διόδια στο πεζοδρόμιο ή να κλείσω το δρόμο που περνάει κάτω από το σπίτι μου, ακόμα κι αν έχω τη δικαιολογία ότι κατεβαίνω κάθε πρωί και καθαρίζω με σφουγγαρίστρα το οδόστρωμα.

    Σχόλιο από sakafiora — Σεπτεμβρίου 30, 2010 @ 8:28 πμ | Απάντηση

  3. νομίζω ότι συγχέετε την διαφθορά στα δημόσια έργα με την ανάγκη να πληρώνει ο πολίτης γιά ορισμένες υπηρεσίες, πέραν της φορολογίας.
    ας υποθέσουμε ότι έχουμε κρατικούς υπαλλήλους και πολιτικούς παράγοντες που δεν χρηματίζονται.
    Οι δημόσιες επενδύσεις είναι ένα τεράστιο πρόγραμμα γιά το οποίο δεν επαρκούν οι πιστώσεις που οποιοδήποτε κράτος μπορεί να διαθέτει.
    πριν πολλούς αιώνες προτάθηκε η συμμετοχή του ιδιωτικού επιχειρηματικού τομέα στην παραγωγή δημοσίων αγαθών.Σήμερα σε διάφορες χώρες το κράτος συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην παραγωγή δημοσίων αγαθών, που μπορεί να χρεωθούν στον πολίτη όχι ως πάγιο ποσοστό επί του εισοδήματός του, όπως είναι η φορολογία αλλά με χρέωση μόνον στους χρήστες του δημοσίου αγαθού, εφ΄όσον αυτοί μπορεί να προσδιοριστούν.
    π.χ. η άμυνα δεν μπορεί να χρεωθεί σε όσους την χρησιμοποιούν γιατί δεν προσδιορίζονται τοπικά ή χρονικά όσοι την χρησιμοποιούν.
    όταν η σπανιότητα ενός πόρου, όπως οι δημόσιες επενδύσεις είναι μεγάλη, τότε συμφωνείται (χωρίς να παραβιάζεται καμμία συνταγματική ελευθερία – το αντίθετο, ενισχύεται το κοινωνικό συμβόλαιο)ότι την παραγωγή θα την αναλάβουν από κοινού ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας.
    ο ιδιωτικός τομέας χρηματοδοτεί το έργο, αναλαμβάνει τον επιχειρηματικό κίνδυνο και υποχρεούται σε παροχή σταθερών υπηρεσιών. έναντι αυτών πληρώνεται μόνον από τους χρήστες του αγαθού και όχι από όλους αδιακρίτως τους πολίτες. οι ειπσράξεις διαμοιράζονται στο κέρδος του, σε καταβολές τοκοχρεωλυσίων, σε δαπάνες λειτουργίας και συντηρήσεως του αγαθού (βάσει ποιοτικών προδιαγραφών) και σε πληρωμές στο δημόσιο. έτσι τα διόδια χρηματοδοτούν πολύ μεγάλο μέρος της οικονομίας: πληρώνουν τόκους καταθέσεων (από την χορήγηση δανείων), την συντήρηση του αγαθού και τα δημόσια ταμεία.
    η αττική οδός είναι ένα ποιοτικά και τεχνολογικά καλό αγαθό, που δεν θα είχε την ίδια κατασκευή και συντήρηση και δεν θα είχε το ίδιο κόστος κατασκευής και συντηρήσεως εάν είχε κατασκευαστεί μόνον με δημόσια χρηματοδότηση από δημόσιο τομέα αδιαφθόρων στελεχών.
    επιπλέον θα ανάλωνε πόρους από έργα που θα αφορούσαν άλλες περιοχές της χώρας και άλλες ανάγκες, τα οποία θα στερούντο άλλοι πολίτες επειδή τα δικά τους έργα δεν μπορούν να χρεωθούν βάσει χρήσεως, π.χ. αποχετευτικό δίκτυο άλλης περιοχής.
    το κρίσιμο ερώτημα σε ευνομούμενο πολιτικά κρατικό τομέα είναι: πού θα αναλώσω τους πόρους (από την φορολόγηση), σε ποιά δημόσια έργα?
    επειδή δεν γίνεται να εκτελεστούν όλα τα απαραίτητα έργα, χωρίς να αυξηθεί η ιδιωτική φορολόγηση, αποφασίστηκε η συμπαραγωγή δημοσίων έργων με ιδιωτικές επιχειρήσεις, που οφείλουν να τηρούν προδιαγραφές, να τα συντηρούν, να κινητοποιούν τον τομέα της χρηματοδοτήσεως και να επιστρέφουν και μέρος των εισπρακτέων τελών στο δημόσιο ταμείο.
    έτσι μπήκαν τα διόδια είτε γιά να ξεπληρωθεί το δανεισμένο κεφάλαιο από το κράτος και να χρηματοδοτηθεί η συντήρηση (ταμείο εθνικής οδοποιίας) είτε γιά να πληρωθεί ο ιδιωτικός τομέας που έκανε την παραγωγή και κάνει την τεχνική υποστήριξη.
    πηγαίντε να δείτε το γραφείο ελέγχου και ασφαλείας της αττικής οδού, παρακολουθείστε το πλάνο τεχνικής συντηρήσεώς της, αλλάξτε το σκασμένο λάστιχό σας και θα χαρείτε γιά το επίπεδο των υπηρεσιών. δεν είναι εφικτό αυτό με μόνη την δημόσια χρηματοδότηση.
    εάν τα διόδια είναι ακριβά αυτό κατά ένα μέρος οφείλεται στην μεγάλη ποσοστιαία συμμετοχή υπέρ του δημοσίου τομέα στο μοίρασμα του ποσού: επιστροφές τελών στο κράτος.
    ακόμη οφείλεται στην κακή σύμβαση που έγινε με τις ιδιωτικές εταιρείες, ώστε να παραχθεί χρήμα γιά χρηματισμό δημοσίων λειτουργών.
    αλλά ως αρχή τα διόδια ή η χρεώση σταθμεύσεως ή το τέλος εισόδου στο κέντρο πόλεων κ.λπ. είναι δίκαια και κοινωνικά σωστά, καθώς αφορούν τους χρήστες, δεν επιβαρύνουν την συνολική φορολόγηση και δεν παίρνουν τους πόρους από άλλα δημόσια έργα.

    νομίζω ότι η χρέωση διοδίων στον διάδρομο προς την κρεβατοκάμαρά σας είναι άδική (γιά εσάς) γιατί αν κρίνω από την οξυδέρκεια και την πνευματική σας ποιότητα, η χρήση της κρεβατοκάμαράς σας από τον φίλο σας, πρέπει να γίνεται με μόνιμη και μεγάλη φορολόγηση.

    Σχόλιο από νίκος λαζαρίδης — Οκτωβρίου 1, 2010 @ 6:25 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Φτιάξε δωρεάν site ή blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: