Sakafiora

Φεβρουαρίου 20, 2011

Σακαφιόραμα 20/02/2011

Filed under: Art — sakafiora @ 9:43 μμ

BLUE VALENTINE

Συγκινήθηκα πάλι με μια ωραία ερωτική ιστορία. Δεν είναι ταινία για να τη δεις τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά τη βλέπεις άνετα μια καθημερινή με ένα πακέτο χαρτομάντηλα και αρκετή όρεξη να πλαντάξεις στο κλάμα. Ο συγκλονιστικός Ράιαν Γκοσλινγκ αδικείται που δεν είναι υποψήφιος ενώ αντίθετα τη Μισελ Γουίλιαμς την κόβω χλωμή για όσκαρ. Άλλωστε θα το πάρει η Νάταλι Πόρτμαν.

.

Howl (To ουρλιαχτό)

Ποιητική ταινία με θέμα το έργο (Το ουρλιαχτό) και τη ζωή του ποιητή Alan Ginsberg με τον James Franco στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Για να πω την αλήθεια περίμενα πολύ περισσότερα πράγματα από μια ταινία που θα είχε για θέμα ένα τόσο μεγάλο κίνημα, που εδώ που τα λέμε ίσως και να πρέπει να ξαναγίνει της μόδας. Μου άρεσε η ιδέα της εναλλαγής συνέντευξης και απαγγελίας καθώς και τα animation που έμοιαζαν να αποδίδουν το ποίημα περισσότερο από κάθε άλλη εικόνα. Επίσης εκτίμησα το γεγονός της πλήρους ανάγνωσης του ποιήματος, κάτι που δεν θεωρούσα δεδομένο πριν δω την ταινία. Ο James Franco ίσως να είχε και βλέψεις για όσκαρ αν η ταινία δεν είχε θέμα την ποίηση που έχει πάψει να ενδιαφέρει το ευρύ κοινό.

Love and other drugs (Αγάπη σαν ναρκωτικό)

Είναι να απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν να βγαίνουν ένα εκατομμύριο ταινίες με το ίδιο θέμα (αυτός είναι γομάρι που θέλει μόνο σεξ μέχρι που γνωρίζει αυτή που τον φτύνει και ερωτεύονται για πάντα, αυτή πάσχει από πάρκινσον αλλά αυτός δεν την εγκαταλείπει και ζουν αυτοί καλά κι εμείς πλαντάζουμε στο κλάμα). Αν εξαιρέσει κανείς το μελιστάλαχτο στόρυ και την ικανότητα της ταινίας να προκαλεί το κλάμα, κατά τα άλλα θεωρώ ότι έχασα το χρόνο μου.

.

Mine Vaganti (Loose Cannons)

Ιταλική ταινία που προσπαθεί να πραγματευτεί το outing και καταλήγει κάτι ανάμεσα σε φαρσοκωμωδία και κοινωνική ταινία. Αν εξαιρέσεις την αντικειμενική ομορφιά του πρωταγωνιστή (Ricardo Scamarcio) κατά τα άλλα δεν έχει τίποτα το αξιόλογο.

Kι εδώ που τα λέμε έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που είδα καλή ιταλική ταινία.

.

Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου Daniel Harding / Helene Grimaud piano 12/02/2011

Η Grimaud διδάσκει πώς θα έπρεπε να παίζεται το πιάνο. Τεχνική βγαλμένη από κομπιούτερ και αίσθημα βγαλμένο από την καρδιά. Όταν τοποθέτησαν το πιάνο ακριβώς μπροστά μου πάνω στη σκηνή, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι σε περίπτωση σεισμού θα μας βρούν θαμμένους κάτω από το πιάνο (τι ηρωικός θάνατος για μουσικόφιλους). Μόλις άρχισε η Grimaud να πατάει τα πλήκτρα νόμιζα ότι το πιάνο θα με κατασπαράξει, ότι μου βγάζει τη γλώσσα ή ότι μου πετάει μικρά μωρά/νότες που πρέπει να αγκαλιάσω (και δεν είχα πιει τσίπουρα). Στο «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» δε μπόρεσα να μην έχω στο μυαλό μου την ερμηνεία των Smirnov/Kawaguti στο πανευρωπαϊκό της Βέρνης λίγες βδομάδες πριν. Και γενικώς δε νομίζω ότι θα ξανακούσω αυτό το κομμάτι και δε θα θυμηθώ την ένταση στο χορό αυτών των δύο αθλητών.

Επίσης, δεν θα ξεχάσω ποτέ τα ντεσιμπέλ της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου και την εύλογη απορία μου στο διάλειμμα «μιλήστε να δω αν ακούω».

Στο τέλος ο ενθουσιώδης θεατής φώναξε μπράβο πριν κλείσει ο μαέστρος. Σάστισε, τον κοίταξε ο βιολοντσελίστας, σήκωσε τους ώμους και κάπως έτσι τελείωσε άδοξα το έργο.

Richard Strauss : Don Juan, συμφωνικό ποίημα

Robert Schumann : Κοντσέρτο για πιάνο, έργο 54

Richard Strauss : Τάδε έφη Ζαρατούστρα, συμφωνικό ποίημα

“Διονύσια” στο Ζάππειο Μέγαρο 12 & 13 Φεβρουαρίου 2011

Τα Διονύσια, όπως λέει και το όνομά τους, είναι μια γιορτή προς τιμήν του Θεού του κρασιού. Περισσότερα από 120 οινοποιεία, απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, είχαν σκοπό να μας μυήσουν στο μαγικό κόσμο του κρασιού. Εμείς φυσικά πίναμε τσίπουρο. Δοκιμάσαμε όλα τα είδη και καταλήξαμε στο «Τσίπουρο των Φίλων» που παρότι προέρχεται από την Πελοπόννησο άγγιξε την καρδιά μας.

.

Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου Daniel Harding / Janine Jansen violin 13/02/2011

Η ιδέα της επίσκεψης στο Ζάππειο πριν τη συναυλία δεν αποδείχτηκε και τόσο καλή. Μετά από τα τσίπουρα το Κοντσέρτο του Μπραμς μου φάνηκε υπερβολικά αγχωτικό, η Jansen φαινόταν σα να παλεύει με το όργανο και μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι ήταν στην τσίτα. Βέβαια μπορεί να ήταν όντως έτσι και να μην έφταιγαν τα τσίπουρα. Ο ηλίθιος που φώναζε μπράβο στην πρώτη συναυλία μας τίμησε με την παρουσία του και σ’αυτή με αποτέλεσμα ο Harding να νευριάσει και η ορχήστρα να γελάει με το κοινό. Πράγμα απαράδεκτο τόσο για την ορχήστρα όσο και για το κοινό που το προκάλεσε.

Jahannes Brahms : Κοντσέρτο για βιολί

Richard Wagner : Ειδύλλιο του Ζήγκφριντ, συμφωνικό ποίημα

Richard Strauss : Θάνατος και Εξαΰλωση, συμφωνικό ποίημα

«Ό,τι»  Η Τέχνη του Βιβλίου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών 17/2-1/5/2011 στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

H έκθεση του Εργαστηρίου Γραφικών Τεχνών – Τυπογραφίας και Τέχνης του Βιβλίου με απίθανες ιδέες που συναρπάζουν φίλους της τέχνης αλλά και του βιβλίου. Καταλαβαίνω ότι ένα μέρος του ενθουσιασμού μου πηγάζει από τη βιβλιολατρεία αλλά πραγματικά εκστασιάστηκα όταν είδα για παράδειγμα τη Μεταμόρφωση του Κάφκα. Εκτίθενται και οι «Δέκα Λευκαί Λήκυθοι» του Κεφαλληνού που θεωρείται το τελειότερο βιβλίο της ελληνικής καλλιτεχνικής τυπογραφίας.

.

«Edvard Munch, πέρα από την κραυγή» στο μουσείο Ηρακλειδών 26/11/2010-27/02/2011

80 έργα χαρακτικής του Νορβηγού εξπρεσιονιστή Munch από τη συλλογή Kramer. Εκπληκτικό αν σκεφτεί κανείς ότι η μόνη μας ελπίδα να τα δούμε θα ήταν να ταξιδέψουμε στο Τελ Αβίβ. Θα θέλαμε όμως και μια έκθεση με μεγαλύτερα hit.

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: