Sakafiora

Απριλίου 10, 2011

Σακαφιόραμα 10/04/2011

Filed under: Art — sakafiora @ 2:05 μμ

Victoria Mullova ρεσιτάλ βιολιού στο Μέγαρο Μουσικής 15/03/2011

Η Mullova ήταν τεχνικά άρτια στις Σονάτες 23, 12 και 47 για βιολί του Ludwig Van Beethoven με τον Kristian Bezuidenhout στο φορτεπιάνο. Ομως έδωσε την εντύπωση της ξεπέτας και απογοήτευσε ενώ εντύπωσε προκάλεσε και η σαγιονάρα της. Μεγάλη απόλαυση τα σχόλια των θεατών για το πιάνο που είχε μαύρα πλήκτρα αντί για άσπρα και «μήπως είναι ψεύτικο, μας δουλεύουνε».

.

Accademia Nazionale di Santa Cecilia της Ρώμης / Antonio Pappano / Boris Berezovsky στο Μέγαρο Μουσικής 21 & 22/03/2011

H πρώτη μέρα ήταν μέτρια με :

Verdi – Εισαγωγή Αϊντα

Franz Liszt – Κοντσέρτο για πιάνο αρ.1

Gustav Mahler – Συμφωνία αρ.1

Στο ενκόρ, ο Pappano έκανε γκάλοπ για να δει σε τι γλώσσα θα μας ανακοινώσει το κομμάτι που θα έπαιζε κι αφού κατέληξε στα Αγγλικά είπε «Πουτσίνι ιντερμέτζο». Μέχρι να τελειώσει το ιντερμέτζο έκλαιγα από το γέλιο.

Τη δεύτερη μέρα ένιωσα λες και μεταμορφώθηκε η ορχήστρα και ο πιανίστας. Μετά από ώριμη σκέψη κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μάλλον τους ταίριαζε καλύτερα το ρεπερτόριο :

Gioachino Rossini – Εισαγωγή Σεμίραμις

Σεργκέι Ραχμάνινοφ – Παραλλαγές Παγκανίνι

Ottorino Respighi – Κρήνες και Πεύκα της Ρώμης

Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα (Αγγελική Στελλάτου / Σταύρος Γασπαράτος) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 23/03/2011

Κίνηση και μουσική, χορός και ήχος, σε ένα μαγευτικό ταίριασμα και θέμα τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα και τον αγώνα του ανθρώπου να ελευθερωθεί από τις ενοχές.

Για να παίρνει μαθήματα ο Παπαϊωάννου.

Ida Falk στο Μέγαρο Μουσικής 29/03/2011

Το πιό κουλό πρόγραμμα που έχω ακούσει στο Μέγαρο με έργα Σουηδών συνθετών στο πρώτο μέρος, Sibelius, Poulenc, Copland και Bernstein στο δεύτερο και R.Strauss στο τρίτο. Η φωνή της Ida Falk με συγκίνησε αλλά με απογοήτευσε η άδεια αίθουσα (ούτε 40 άτομα).

Every day

Μια ακόμα μετριότητα με τους Live Schreiber και Helen Hunt να προσπαθούν να σώσουν το γάμο τους, να τρέχουν στις συναυλίες και στα γκέι μπαρ για τα παιδιά τους, ο Schreiber να ξενοκοιτάει αλλά να κρατιέται και τελικά να επανέρχονται όλα στην αγαπημένη ενωμένη οικογένεια με τους θεατές να αναρρωτιούνται γιατί είδαν αυτή την ταινία.

.

In a better world (Ίσως αύριο)

Ίσως και να μην ήταν η κατάλληλη ταινία για να πάρει το όσκαρ. Ενδιαφέρον το θέμα της ενηλικίωσης και της εγκληματικότητας, ωραία σκηνοθεσία και ερμηνίες αλλά επιμένω ότι ο Κυνόδοντας είχε όλα αυτά τα στοιχεία σε πολύ καλύτερο επίπεδο και άξιζε περισσότερο το όσκαρ από τους Δανούς.

.

.

Gnomeo & Juliet (Ζουμπαίος και Ιουλιέτα)

Απίθανη ταινία κινουμένων σχεδίων με πρωταγωνιστές τους πορσελάνινους νάνους – αντίπαλους που βρίσκονται σε δύο κήπους. Ο μπλέ νάνος ερωτεύεται την κόκκινη Χιονάτη από το αντίπαλο στρατόπεδο και τα υπόλοιπα τα ξέρετε (εκτός από το τέλος που … κινούμενα σχέδια είναι, δε γίνεται να σπάσουν όλες οι πορσελάνες). Γέλιο, κέφι, έρωτας, πόλεμος, αγωνία και ωραίο τέλος.

.

No strings attached (Μόνο το σεξ δε φτάνει)

Ο Άστον Κάτσερ και η Νάταλυ Πόρτμαν στο χιλιοειπωμένο στόρυ όχι πια φίλοι μόνο σεξ αλλά σοβαρή σχέση. Δε μπορώ να πω ότι δεν έκλαψα (αυτή η σκύλα του κάνει τη ζωή πατίνι) αλλά αν γυρνούσα το χρόνο πίσω δε θα την έβλεπα την ταινία.

.

.

Η Μαρία Κάλλας και η Σκάλα του Μιλάνου (Έκθεση) στο Μέγαρο Μουσικής 09/03-08/05/2011

Σπάνια κοστούμια που φόρεσε η Μαρία Κάλλας ενσαρκώνοντας τους μεγάλους ρόλους της όπερας, σπάνιο φωτογραφικό υλικό, κείμενα, βίντεο και πρωτότυπο ηχητικό υλικό από τις παραστάσεις, υλικό που δεν έχει παρουσιαστεί εκτός Ιταλίας, στο Μέγαρο Μουσικής. Το εισητήριο κοστίζει 6€ για είσοδο 10.00-18.00 αλλά μπορείτε να δείτε την έκθεση δωρεάν αν έχετε εισητήριο για την Αίθουσα Φίλων της Μουσικής 18.00-20.30

Anna Caterina Antonacci στο Μέγαρο Μουσικής 04/04/2011

Εξήντα με εβδομήντα νοματέοι όλοι κι όλοι στην αίθουσα (πλουσίων) Φίλων της Μουσικής είχαν τη χαρά να θαυμάσουν το ταλέντο και να μαγευτούν από τη φωνή και την ερμηνεία της Antonacci σε έργα της Μπελ Επόκ : G.Faure, R.Hahn, A.Bachelet, P.Tosti, F.Cilea, A.Catalani, P.Mascagni, O.Respighi, R.Zandonai ενώ για το τέλος μας κράτησε το Moon River, το οποίο σιγομουρμουρούσαν όλοι στην έξοδο (και φυσικά και κατά τη διάρκεια, αλλά δε θέλω να αρχίσω τη γκρίνα).

Γκαλά Υποτρόφων «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» στο Μέγαρο Μουσικής 02/04/2011

Άριες και σύνολα από όπερες που έχουν παρουσιαστεί στο Μέγαρο την τελευταία εικοσαετία από τους υποτρόφους «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» με κορυφαία την άρια του Άρη Αργύρη στο δεύτερο μέρος (Κάρμεν). Ό,τι καλύτερο έχω ακούσει φέτος μαζί με την Ομπρατσόβα.

W.A. Mozart (Oι γάμοι του Φίγκαρο, Έτσι κάνουν όλες, Ντον Τζιοβάννι) – Λένια Ζαφειροπούλου, Ινές Ζήκου, Ειρήνη Κυριακίδου, Τζούλια Σουγκλάκου, Άρης Αργύρης, Αντώνης Κορωναίος, Δημήτρης Πλατανιάς, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Δημήτρης Τηλιακός.

G.Bizet (Κάρμεν)  – Ινές Ζήκου, Άρης Αργύρης, Δήμος Φλεμοτόμος

G.Verdi (Mάκβεθ, Ντον Κάρλο, Σικελικοί Εσπερινοί) – Λένια Ζαφειροπούλου, Τζούλια Σουγκλάκου, Δημήτρης Πλατανιάς, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Δημήτρης Τηλιακός

Adjustment Bureau (Οι Ρυθμιστές)

Ενδιαφέρουσα ταινία με θέμα τη διαμάχη μεταξύ πεπρωμένου και ελεύθερης βούλησης, βασισμένη στο διήγημα του Φίλιπ Ντικ «Adjustment Team» του 1954 (στο βιβλίο “The Variable Man and other stories, The early work of Philip K.Dick, Volume 1”), γυρισμένη σε καταπληκτικό Νεοϋορκέζικο σκηνικό, με αγωνία, δράση, κυνηγητό, αγάπες και έρωτες που θριαμβεύουν (έστω και αναμενόμενα) και τους Ματ Ντέιμον και Έμιλι Μπλαντ σε απόλυτη χημεία. Μου άρεσε !

Η Καμεράτα με όργανα εποχής Mozart, με το Γιώργο Πέτρου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 04/04/2011

Η ιδέα από τη συναυλία που έδωσε στις 23 Μαρτίου 1783 ο Μότσαρτ στο Μπουργκτεάτερ και παρακολούθησε ο αυτοκράτορας Ιωσήφ Β΄.

Το πρόγραμμα εκείνης της βραδιάς, το οποίο γνωρίζουμε από προσωπική επιστολή του Βόλφγκανγκ προς τον πατέρα του Λεοπόλδο, περιλάμβανε πολλά ετερόκλητα έργα, κοντσέρτα, άριες, έργα για σόλο πιάνο και τη γνωστή συμφωνία Χάφφνερ, σε δύο σκέλη: τα δύο πρώτα μέρη στην αρχή του προγράμματος και τα δύο τελευταία στο τέλος.

Η Καμεράτα με την ίδια λογική παρουσίασε τη συμφωνία αρ. 29 (τα πρώτα δύο μέρη), το 4ο κοντσέρτο για βιολί, τη Νυχτερινή Σονάτα για δύο ορχήστρες και τύμπανα, την άρια «Ah! Loprevidi» και το κοντσέρτο για πιάνο αρ. 11 (πιάνο θα έπαιζε ο Γιώργος Πέτρου που χτύπησε το χέρι του και τελικά το κοντσέρτο έγινε Νο.12 με τον Τάσο Πάππα). Τα δύο τελευταία μέρης της συμφωνίας αρ.29 έκλεισαν τη συναυλία.

– Συμφωνία αρ. 29, σε λα μείζονα, ΚV 201
I. Allegro moderato
II. Andante
– Serenata notturna σε ρε μείζονα, για δύο ορχήστρες εγχόρδων και τύμπανα, KV 239

I. Marcia  (maestoso)
II. Menuetto-Trio
III. Rondeau (Allegretto)

– Κοντσέρτο για φορτεπιάνο και ορχήστρα αρ. 12, σε λα μείζονα, KV 414
Φορτεπιάνο: Τάσος Πάππας
– Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 4, σε ρε μείζονα, KV 218
I. Allegro
II. Andante cantabile
III. Rondeau-Andante grazioso
Βιολί: Sergiu Nastasa
– “Αh! Lo previdi” Ρετσιτατίβο, άρια και καβατίνα για σοπράνο και ορχήστρα, KV 272
Κείμενο: Vittorio Amadeo Cigna-Santi, από το λιμπρέτο για την όπερα Ανδρομέδα
Σοπράνο: Έλενα Κελεσίδη
– Συμφωνία αρ. 29, σε λα μείζονα, ΚV 201
III. Menuetto
IV. Allegro con spirito

Ανδρική Χορωδία της Αγίας Πετρούπολης 07/04/2011 στο Μέγαρο Μουσικής

Yπέροχες φωνές (τενόροι, βαρύτονοι, μπάσοι και μπάσοι –προφόντο) στην Ανδρική Χορωδία της Αγίας Πετρούπολης που δημιουργήθηκε από τον διάσημο ρώσο αρχιμουσικό Βαντίμ Αφανάσιεφ, με στόχο την αναβίωση και τη συνέχιση της παράδοσης της Χορωδίας Διακόνων, που είχε ιδρυθεί από τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό τον 15ο αιώνα. Παρουσίασαν θρησκευτική μουσική, έργα μεγάλων ρώσων συνθετών (Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ κ.ά.) αλλά και δημοφιλή λαϊκά ρωσικά τραγούδια. Είχα την ατυχία να κάθεται πίσω μου το «ειδικό ζευγάρι» που πέταξε ένα σωρό μπαρούφες αλλά και μετέφραζε τα τραγούδια. Έτσι κι αλλιώς, ό,τι καλύτερο έχω παρακολουθήσει φέτος είναι από τη Ρωσία (Ομπρατσόβα). Επομένως το ταξίδι σε μία εκ των Μόσχα – Αγία Πετρούπολη πλέον αποτελεί ανάγκη επιβίωσης !

Δυο θεοί στο Studio Μαυρομιχάλη 08/04/2011

To υπέροχο κείμενο του Λένου Χρηστίδη και οι καλές ερμηνείες (Γιώργος Νινιός, Φώτης Μακρής, Διονύσης Μανουσάκης) αδικήθηκαν από την κακή σκηνοθεσία. Εκνευρίστηκα κάποιες στιγμές αλλά η γενική αίσθηση ήταν καλή και χαίρομαι που επιτέλους είδα στο θέατρο ένα έργο του Λένου Χρηστίδη (ως γνωστόν πέρασα μισό καλοκαίρι διαβάζοντας με λύσσα τα άπαντα!).

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Φτιάξε δωρεάν site ή blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: