Sakafiora

Μαΐου 15, 2011

Σακαφιόραμα 16/05/2011

Filed under: Art — sakafiora @ 11:31 μμ

Η Kατσαρίδα στο Θέατρο Badminton 08/04/2011 €20

Κατάφερα επιτέλους να δω την παράσταση για την οποία γινόταν χαμός και δεν έβρισκες εισητήριο παρά αν έπαιρνες το τουφέκι. Σε ένα απαράδεκτο μεν θέατρο, όπως είναι το Badminton, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι αυτή τη φορά ούτε γκρίνιαξα ούτε με πείραξε καθόλου.

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και ο Κώστας Γάκης (αρχική διανομή) μας ταξιδεύουν στις περιπέτειες μιας κατσαρίδας που θέλει να πάει στο φεγγάρι σε ένα «εξωφρενικό ντανταϊστικό μιούζικαλ του δρόμου» όπως χαρακτηρίστηκε. Ο ντανταϊσμός είναι επισήμως της μόδας και πολύ το ευχαριστιόμαστε!

(Συνάδελφος πληρώνει εισητήρια των 20€ για την παράσταση και η Σακαφιόρα επιχειρηματολογεί «Πλήρωσες τόσα λεφτά για το Badminton που το βάζει συνέχεια η Groupon σε προσφορά?». Την επόμενη μέρα βγήκε η προσφορά με 10€ – αλλιώς σιγά να μην πήγαινα στο Badminton – . Πάντως, οποιαδήποτε ομοιότητα της Σακαφιόρας με τον μάντη Τειρεσία είναι απολύτως συμπτωματική)

 

Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler / Philippe Jordan / Thomas Hampson / Burkhard Fritz στο Μέγαρο Μουσικής 11/04/2011 και 12/04/2011

Στην πρώτη συναυλία όλοι περιμέναμε να ακούσουμε τον Thomas Hampson και τελικά … μας ξεκούφανε η ορχήστρα! Μια νεανική ορχήστρα με προσωπικότητα που έβαλε τα γυαλιά στον Pappano με την Συμφωνία αρ. 1 του Gustav Mahler.

Gustav Mahler:
– Lieder από το έργο «Το μαγικό κόρνο του παιδιού» (“Des Knaben Wunderhorn”)
– Συμφωνία αρ. 1

Thomas Hampson βαρύτονος

Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler
Μουσική διεύθυνση: Philippe Jordan

Δεύτερη συναυλία
Gustav Mahler:
– Συμφωνία αρ. 10 – Adagio
– «Το τραγούδι της Γης» (“Das Lied von der Erde” )

Burkhard Fritz τενόρος
Thomas Hampson βαρύτονος

Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler
Μουσική διεύθυνση: Philippe Jordan

Κρίστοφορ Μιρόσνικοφ, Ναταλία Μιροσνίκοβα, ρεσιτάλ βιολοντσέλου και πιάνου στο Μέγαρο Μουσικής 13/04/2011

O μαγικός ήχος του βιολοντσέλου «Γκουαντανίνι» μάγεψε την παρολίγο γεμάτη αίθουσα Δ.Μητρόπουλου. Στο Chopin το χειροκρότημα κόντεψε να γκρεμίσει την αίθουσα.

Johan Sebastian Bach – Σουίτα για βιολοντσέλο αρ.5 σε ντο ελάσσονα, BWV1011

Ludwig Van Beethoven – Σονάτα αρ.2 για βιολοντσέλο και πιάνο σε σολ ελάσσονα, έργο 5/2

Αθανασία Τζανου Monologue για βιολοντσέλο και πιάνο

Frederic Chopin – Introduction et Polonaise Brillante

Antonin Dvorak – Waldesruhe, B173

Enrique Granados – Ιντερμέτζο

Manuel De Falla – Τελετουργικός χορός της φωτιάς από τον Μάγο Έρωτα

Vicenzo Bellini – Casta Diva (Norma)

Gioachio Rossini – Φίγκαρο, παραφράσεις κοντσέρτου από τον Κουρέα της Σεβίλλης

Κιβωτός. Παλαιοί σπόροι και νέες καλλιέργειες στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς) 30/03-22/05/2011

Η «Κιβωτός», η ελληνική πρόταση στη 12η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής στη Μπιενάλε της Βενετίας, αναστοχάζεται τους παλαιούς σπόρους και την ιδεολογική βιοποικιλότητα που είναι διαθέσιμη αλλά ξεχασμένη και υπό εξαφάνιση, καθώς ταυτόχρονα επαγγέλλεται νέες κουλτούρες εδαφικής ζωής.
Στο Ελληνικό Περίπτερο, ο Ορέστης Δαβίας επιμελείται τη συλλογή φυτογενετικού υλικού, ο Γιάννης Ισιδώρου με την οπτική και ηχητική του εγκατάσταση παράγει ένα περιβάλλον προσομοίωσης με την αρχική αγροτική παραγωγική εμπειρία. Ο Κώστας Μανωλίδης με τις τοπιακές τοπολογίες του υπαινίσσεται τη δυνατότητα αναστοχασμού πάνω στον πλούτο του εδάφους μέσα από τις αναπαραστάσεις του. Η Μαρία Παπαδημητρίου με το εργαστήριο σπορείας της επανεισάγει στο εκτεταμένο έδαφος της μητρόπολης πρακτικές αγροτικές συνδυασμένες με την ηδονική εμπειρία της διατροφής. Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης στοιχειοθετεί ίχνη ενός οδηγού για τον επίδοξο κηποτέχνη-καλλιεργητή της αστικής ζωής. Η ίδια η Κιβωτός που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε, φέροντας τη βαριά μνήμη του φυτογενετικού υλικού από τα ελληνικά τοπία, ταυτόχρονα ταξιδεύει, και μαζί με αυτήν οι επισκέπτες, ανύποπτοι αλλά γνώριμοι κάτοικοι ενός κόσμου στον οποίο η συλλογική επιβίωση γίνεται συνθήκη επιβίωσης του ίδιου του κόσμου εντός του οποίου επιβιώνουμε. Η διέγερση των αισθήσεων, η απόλαυση και ο ηδονισμός, η συντροφικότητα και η συμβίωση έτσι όπως τις έζησαν όλοι οι συνεργάτες μαζί μέσα από την πεντάμηνη εμπειρία της υλοποίησης του συλλογικού έργου, εγκαθίστανται στην Κιβωτό, ως αντίποδας στον καταναλωτικό μοναχισμό της μητροπολιτικής ζωής.
Επίτροποι-Επιμελητές: Φοίβη Γιαννίση, Ζήσης Κοτιώνης
Σχεδιασμός Κιβωτού και Εγκατάστασης: Φοίβη Γιαννίση, Ζήσης Κοτιώνης

Παρακολούθησα την 16/04/2011 το Συμπόσιο «Συμβίωση και Διανομή: Πρακτικές για το Κοινό στα Εκτεταμένα Μητροπολιτικά Πεδιά», στο πλαίσιο της έκθεσης Κιβωτός. Παλαιοί σπόροι για νέες καλλιέργειες. Παρά την απουσία της κεντρικής ομιλήτριας της συνάντησης είναι η Δρ. Vandana Shiva  λόγω κάποιου προβλήματος με τη βίζα, πρόκειται ίσως για το πιο ενδιαφέρον θέμα της εποχής. Πίστευα ανέκαθεν στο «βρες την τροφή σου αλλιώς θα ψοφήσεις», πόσο μάλλον τώρα που αυτή η ανάγκη βρίσκεται προ των πυλών.

Γνωρίσαμε την εναλλακτική κοινότητα Πελίτι που προέβησαν στην ακτιβιστική πράξη της προσφοράς σπόρων ενώ στη σελίδα τους (www.peliti.gr) μπορεί κανείς να βρει και πρόγραμμα ανταλλαγής αγαθών χωρίς χρήματα (το μέλλον αυτού του πλανήτη).

Η Ανάσταση του Georg Friedrich Haendel στο Μέγαρο Μουσικής 17/04/2011

Οπερατικός διάλογος μεταξύ των δυνάμεων του Παραδείσου και της Κόλασης με την υπέροχη μουσική του Haendel. H φωτιστική παρέμβαση του Γιώργου Τέλλου δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο αλλά σίγουρα καλύτερη από το απόλυτο τίποτα (ειδικά όταν κοκκίνιζε το σύμπαν στην εμφάνιση του Εωσφόρου έδινε μια άλλη ατμόσφαιρα στο Μέγαρο). Η Καμεράτα με όργανα εποχής υπό τον Γιώργο Πέτρου και τους :

Μυρσίνη Μαργαρίτη – Σοπράνο

Μαίρη-Έλεν Νέζη – μέτζο σοπράνο

Ruxandra Donose – μέτζο σοπράνο

Jeremy Ovenden – τενόρος

Vito Priante – μπάσος

Romina Basso & Latinitas Nostra Θρησκευτική μουσική του Antonio Vivaldi 18/04/2011 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Σε θρησκευτικά έργα του Αντόνιο Βιβάλντι εμφανίζεται η σπουδαία Ιταλίδα μεσόφωνος Ρομίνα Μπάσσο. Χάρη στο σπάνιο φωνητικό της εύρος, τον αυτοσχεδιασμό (συχνά ιδιαίτερα δεξιοτεχνικό), τη φαντασιώδη απόδοση του ύφους κατά τα πρότυπα του μπαρόκ, το ευρωπαϊκό κοινό την έχει ταυτίσει με τη μουσική αυτής της εποχής – και όχι άδικα.
Στη συναυλία συμπράττει, στο ίδιο μήκος κύματος, το μεταβλητό σύνολο παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, που δημιουργήθηκε με σκοπό αφενός να δώσει λόγο σε νέους μουσικούς που έχουν εξειδικευθεί στην ερμηνεία της μπαρόκ μουσικής και αφετέρου να προάγει τη συνεργασία με διακεκριμένους ξένους καλλιτέχνες μέσω της αναβίωσης έργων –πολλές φορές ανέκδοτων ακόμη–, με τη χρήση οργάνων εποχής και δόκιμη εκτελεστική πρακτική.
Στα πλαίσια αυτά επιδιώκεται και η προβολή των πολιτισμικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Δύσης, οι οποίες εξηγούν και το όνομα του συνόλου «Καθ΄ ημάς Εσπερία», με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παρουσίαση της Ολυμπιάδας του Αντόνιο Καλντάρα σε συνδυασμό με την απόδοση του κειμένου από τον Ρήγα Φεραίο.
Στη συναυλία θα παρουσιαστούν κυρίως φωνητικά έργα του Βιβάλντι με θέμα το Πάσχα. Ανάμεσα σε αυτά δεσπόζει ο ύμνος Stabat Mater dolorosa για σόλο άλτο και έγχορδα, έργο γραμμένο το 1712 μετά από μια μακρόχρονη και σχεδόν αποκλειστική ενασχόληση του συνθέτη με την ενόργανη μουσική. Το στροφικό μεσαιωνικό κείμενο του έργου εκφράζει τον θρήνο της Παναγίας για τη σταύρωση του Χριστού. Σε αντίθεση με διαφορετικές μελοποιήσεις του ίδιου κειμένου από άλλους συνθέτες, ο Βιβάλντι μελοποίησε τις δέκα από τις είκοσι στροφές, προκειμένου το έργο να παίζεται στον Εσπερινό της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, την Παρασκευή πριν από την Κυριακή των Βαΐων.

Πρόγραμμα:
Sonata à 4 in Mi b maggiore «Al Santo Sepolcro», RV 130
I. Largo molto
II. Allegro ma poco
Stabat Mater, RV 621
I. Stabat Mater dolorosa. Largo
II. Cujus animam gementem. Adagissimo
III. O quam tristis. Andante
IV. Quis est homo. Largo
V. Qui non posset. Adagissimo
VI. Pro peccatis suae gentis. Andante
VII. Eja Mater, fons amoris. Largo
VIII. Fac ut ardeat cor meum. Lento
IX. Amen. Andante
Concerto per 2 violini e violoncello in re minore, RV 565
I. AllegroAdagio e spiccatoAllegro
II. Largo e spiccato
III. Allegro
Motetto «Longe Mala», RV 629
I. Aria (Allegro)
II. Recitativo
III. Aria (Larghetto)
IV. (Allegro)

Συντελεστές:

Romina Basso: μεσόφωνος

Latinitas Nostra
Σίμος Παπάνας: βιολί σόλο
Φανή Βοβώνη: βιολί σόλο
Ιάσων Ιωάννου: βιολοντσέλλο σόλο
Δημήτρης Καρακαντάς: βιολί
David Bogorad: βιολί
Ευτυχία Ταλακούδη: βιολί
Βασίλης Τσοτσόλης: βιολί
Andrea Vassale: βιολί
Χρήστος Βλάχος: βιόλα
Ηλέκτρα Μηλιάδου: βιολοντσέλλο
Δημήτρης Τίγκας: βιολόνε

Θοδωρής Κίτσος: θεόρβη
Γιώργος Πέτρου: τσέμπαλο

Μάρκελλος Χρυσικόπουλος: όργανο & καλλιτεχνική διεύθυνση

Incendies (Mεσα από τις φλόγες)

Δακρύβρεχτη Καναδική ταινία με σενάριο Φώσκωλου. Στο τέλος ανακαλύπτουμε ότι τα παιδιά είναι του πατέρα που είναι ταυτόχρονα γιος και βιαστής της μάνας. Δυνατή ταινία, με συγκίνησε, αλλά όχι και υποψήφια για όσκαρ.

.

.

.

Guillivers travels

Μια μέτρια σύγχρονη μεταφορά των ταξιδιών του Γκιούλιβερ από τον Jack Black.

.

.

.

.

Zeitgeist moving forward

H τρίτη και ίσως πιο ενδιαφέρουσα ταινία του διάσημου πια κινήματος που έχει γίνει μόδα. Αποφάσισα να γίνω αγρότισσα.

.

.

Children of the Corn

Remake της ταινίας του 1984 που μας έκανε να αναρρωτηθούμε πώς από τότε έβγαιναν ταινίες με παιδάκια που ήθελαν να σκοτώσουν κάθε ενήλικα. Ωραία ατμόσφαιρα αλλά κατά τα άλλα μάπα.

.

.

.

.

17 again (17 Ξανά)

Άνοστη εφηβική ταινία με τον πατέρα που ξαναγίνεται 17 χρονών για να φτιάξει τη ζωή του και καταλήγει να συμβουλεύει / προστατεύει / βρίσκει τους σωστούς γκόμενους στα συνομίληκα παιδιά του.

.

.

.

Another Year (Μια χρονιά ακόμα)

Η καινούρια ταινία του Μάικ Λι με απογοήτευσε κάπως. Αργή και ανούσια (όπως περιγράφει και ο τίτλος). Στην ταινία δε γίνεται τίποτα άλλο εκτός του ότι περνάει ένας χρόνος… και δυο ώρες από τη ζωή μας.

.

.

.

Cosi Fan Tutte του Wolfang Amadeus Mozart στο Μέγαρο Μουσικής 30/04/2011

H γνωστή κωμική όπερα του Μότσαρτ σε συναυλιακή μορφή με το καλύτερο καστ ever και την εκπληκτική Ορχήστρα της Wiener Staatsoper.

Φιορντιλίτζι:  Μυρτώ Παπαθανασίου
Ντοραμπέλλα: Stephanie Houtzeel
Γκουλιέλμο: Adrian Eröd
Φερράντο: Saimir Pirgu
Ντεσπίνα: Anita Hartig
Ντον Αλφόνσο: Pietro Spagnoli

Μουσική διεύθυνση: Jérémie Rhorer

PINA (Πίνα Μπάους) του Βιμ Βέντερς

Πραγματικά, δεν ξέρω τι έπαθαν όλοι μ’αυτή την ταινία. Δε λέω ότι δεν ήταν ενδιαφέρουσα (όπως το 99% των ντοκυμαντέρ) αλλά μεταξύ μας δεν ήταν και τίποτα το ιδιαίτερο. Θα μπορούσε να το δείχνει η ΕΤ1 Κυριακή πρωί, δε χρειαζόταν να πληρώσει κανείς εισητήριο για να το δεί στη μεγάλη οθόνη. Περίμενα πολύ περισσότερα και απογοητεύτηκα. Παρ’όλα αυτά θαύμασα Πίνα και αποφάσισα να μην ξεφεύγω καθόλου από τη δίαιτα (ήδη έχουν περάσει λίγες μέρες αφότου είδα την ταινία και έχω φτιάξει παγωτό και μερέντα).

.

ΑTTENBERG

Θα πω την αλήθεια. Δεν κατάλαβα τίποτα. Όποιος κατάλαβε, ας μου πει.

.

.

.

.

Rio

Ο Μπλου, ένας σπάνιος μπλε παπαγάλος που μεγαλώνει σε κλουβί στη Μινεσότα, ταξιδεύει μέχρι το Ρίο Ντε Ζανέιρο με σκοπό την αναπαραγωγή με το τελευταίο θηλυκό του είδους του.

Μια υπέροχη ταινία των δημιουργών της «Εποχής των παγετώνων» και με το εκπληκτικό ηθικό δίδαγμα (που ελπίζω να φτάσει στο μυαλουδάκι των αυτοαποκαλούμενων φιλόζωων που φυλακίζουν τα ζωντανά στα κλουβιά, στα σπίτια, στις αυλές, στα μπαλκόνια και στις ταράτσες τους). MUST!

Γκαλά όπερας με τη Renee Fleming στο Μέγαρο Μουσικής 14/05/2011

Υπέροχη φωνή και η πιο προσεγμένη εμφάνιση που είδαμε μέχρι τώρα, σε άριες και τραγούδια των Richard Strauss, Jules Massenet, Franz Lehar, Antonin Dvorak, Giacomo Puccini, Ruggero Leoncavallo, Riccardo Zandonai, ενώ δεν έλειψαν και τα ενκόρ (1 κατά τη διάρκεια και 4 στο τέλος) . Η Renee είχε εγκαταστήσει μέχρι και μικροφωνική για να μιλάει στο κοινό ανάμεσα στις άριες και να περιγράφει τι θα ακούσουμε μετά. Μέχρι που είπε ότι ήταν και τιμή της που δούλεψε με την ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΟΑ (σε ένα ιντερμέτζο έκλεισα τα αυτιά μου γιατί δεν άντεχα άλλο). Τέτοια αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία μόνο σε Αμερικάνο συναντάς.

Εθνικό Μπαλέτο Ισπανίας – Βραδιά ρεπερτορίου με τον Nacho Duato στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 15/05/2011

Ασταμάτητη ροή, αληθινοί χορευτές και μαγεία στην κίνηση από το Εθνικό Μπαλέτο Ισπανίας που διδάσκει τι σημαίνει σύγχρονος χορός.

Με το έργο Gnawa μεταφερόμαστε στο κομμάτι εκείνο της Μεσογείου όπου η Ισπανία συναντά το Μαρόκο. Ο τίτλος παραπέμπει σε λαούς της βορειοδυτικής Αφρικής, ενώ ολόκληρο το έργο είναι χτισμένο πάνω σε ρυθμικούς βηματισμούς, έντονες κινήσεις της λεκάνης και ελευθερία στον κορμό. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα τελετουργική, ή και μεταφυσική, η εναλλαγή σόλο, ντουέτων και ομαδικών κομματιών μεταδίδει τελικά την αίσθηση της συλλογικότητας μιας αρχέγονης φυλής.
Το O Domina Nostra, βασισμένο στο ομώνυμο μουσικό κομμάτι του Χένρυκ Γκουρέτσκι, ξεδιπλώνεται γύρω από την πρωταγωνιστική φιγούρα της Παρθένου Μαρίας, την οποία περιβάλλει χορός δέκα ανδρών. Εμπνευσμένος από τη σκούρα εικόνα της Παναγίας στο ναό του λόφου Γιάσνα Γκούρα, ο Ντουάτο παρουσιάζει εδώ τη γυναικεία φιγούρα ως τον κρίκο μεταξύ θεϊκού και γήινου, ή αθανασίας και θνητότητας, ένα σύμβολο ανεξαρτησίας και, συγχρόνως, πίστης, ευλάβειας και αιωνιότητας.
Τέλος, το έργο White Darkness, σε μουσική Καρλ Τζένκινς, το οποίο μάλιστα συμπεριλαμβάνεται από το 2006 και στο ρεπερτόριο του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού, αποτελεί έναν ανοιχτό συλλογισμό του Ντουάτο γύρω από το σύγχρονο και επίμαχο θέμα των ναρκωτικών. Εάν η έντονη σπασμωδική ποιότητα των κινούμενων σωμάτων μεταδίδει μια αίσθηση αδιέξοδου και εγκλωβισμού, ο λυρισμός που συχνά τη διαδέχεται παραπέμπει σε μια κατάσταση αδυναμίας, εξάρτησης ή και παραίτησης.
Διακρίνει κανείς αδιαμφισβήτητα και στα τρία έργα τη μοναδική ευαισθησία του Ντουάτο απέναντι στις αδυναμίες της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως επίσης την πίστη και το θαυμασμό του για τις ανεξάντλητες δυνατότητες έκφρασης του ασκημένου σώματος του χορευτή.

Καλλιτεχνικός διευθυντής: Hervé Palito
Gnawa
Χορογραφία: Nacho Duato
Μουσική: H. Hakmoun / A. Rudolph; J.A. Arteche / J. Paxariño; R. AbouKhalil, Velez, Kusur and Sarkissian
O Domina Nostra
Χορογραφία: Nacho Duato
Μουσική: Henryk Gόrecki
White
Darkness
Χορογραφία: Nacho Duato
Μουσική: Karl Jenkins

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Φτιάξε δωρεάν site ή blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: