Sakafiora

Αυγούστου 4, 2011

Σακαφιόραμα 04/08/2011

Filed under: Art — sakafiora @ 1:07 πμ

Salves– Ομάδα χορού Μαγκύ Μαρέν στην Πειραιώς 260 27/06/2011

Όταν είσαι στα σκατά μέχρι τον λαιμό, δεν μένει παρά να τραγουδήσεις, η φράση του Μπέκετ , που διαβάσαμε σαν σύνθημα γραμμένο στον πίνακα – σκηνικό της ανατρεπτικής παράστασης «Salves» της Μαγκί Μαρέν περιείχε όλο το νόημα.

 

Σύλληψη – Xορογραφία Maguy Marin
σε συνεργασία με τον Δenis Mariotte

Χορευτές Ulises Alvarez Romain Bertet / Ennio Sammarco Teresa Cunha

Mayalen Otondo Matthieu Perpoint Jeanne Vallauri Vania Vaneau

 

(Α)pollonia του Kριστόφ Βαρλικόφσκι στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 28/06/2011

Μια μεγάλη κοιλιά, φλυαρία και έλλειψη ουσίας. Έχασα τα πρώτα 10 λεπτά αλλά δε νομίζω πως έχασα και πολλά. Το δεύτερο μέρος σαφώς καλύτερο αλλά και πολύ πιο φλύαρο από το πρώτο. Η έννοια της θυσίας, μορφές από το μυθολογικό και τραγικό σύμπαν και η Πολωνή Απολλώνια Μαχζύνσκα, που θυσιάστηκε για να σώσει είκοσι πέντε Πολωνοεβραίους από τη ναζιστική θηριωδία. Καυστικός ο Βαρλικόφσκι σχετικά με τους λόγους που θυσιάζεται το θύμα. Όλα τα λεφτά ο θύτης Αγαμέμνονας που ταυτίζεται με έναν αξιωματούχο σφαγέα των Ες-Ες.

 

Σκηνοθεσία Krzysztof Warlikowski

Κείμενα Ευριπίδης, Αισχύλος, Hana Krall, Jonathan Litell, J.M. Coetzee κ.ά.

Διασκευή Krzysztof Warlikowski Piotr Gruszczynski Jacek Poniedzialek

Σκηνικά – Κοστούμια Małgorzata Szczęśniak

Μουσικοί Paweł Mykietyn Renate Jett Piotr Maślanka Paweł Stankiewicz

Φωτισμοί Felice Ross

 

Joshua Bell / Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου (Σεμιόν Μπίτσκοφ) Αφιέρωμα στον Γκούσταβ Μάλερ στο Ηρώδειο 26/06/2011

Ο Joshua Bell έσκισε για μια ακόμα φορά. Μας έδωσε ένα υπέροχο κοντσέρτο :

Max Bruch – Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 1 σε σολ ελάσσονα, έργο 26

Η ορχήστρα συνέχισε με τη Συμφωνία αρ.6 σε λα ελάσσονα (τραγική) του Gustav Mahler. Μας έμεινε η απορία σχετικά με την αναγγελθείσα ανομοιομορφία της ορχήστρας…

 

Yes we can’t / William Forsythe στην Πειραιώς 260 03/07/2011

Μια από τις καλύτερες και πιο πρωτότυπες παραστάσεις χορού που θα μου μείνει αξέχαστη. Must see του φετεινού φεστιβάλ. Αντανακλώντας την ανυποχώρητη φωνή τού Μπέκετ, «Προσπάθησε ξανά. Θα αποτύχεις. Θα αποτύχεις καλύτερα»*, την εσκεμμένη αναποδιά της τύχης στο Yes we can’t, που όλο ειρωνεία σβήνει την πατίνα της εξαίσιας κίνησης απογυμνώνοντας τη σύμφυτη ασυνέχεια, το μετέωρο, το σταθερά ατελές.

 

Φωτισμοί: Ulf Naumann, Tanja Rühl

Μουσική: Dietrich Krüger, Niels Lanz, David Morrow

Κοστούμια: Dorothee Merg

Ερμηνεύουν: Esther Balfe, Dana Caspersen, Katja Cheraneva, Roberta Mosca, Nicole Peisl, Inma Rubio (Guest), Jone San Martin, Elizabeth Waterhouse, Cyril Baldy, Brigel Gjoka, Amancio Gonzalez, Josh Johnson, David Kern, Fabrice Mazliah, Tilman O‘Donnell, Yasutake Shimaji, Riley Watts, Ander Zabalac

 

ομενέας του Μότσαρτ στο Μέγαρο Μουσικής 04/07/2011

Το Μέγαρο, μετά την τεράστια επιτυχία του κήπου, αποφάσισε να μεταφέρει τις συνθήκες του κήπου και στην αίθουσα… πολικό ψύχος και κουνούπια.

 

Η στέψη της Ποππαίας του Κλαούντιο Μοντεβέρντι στη Στέγη Γραμμάτων και τεχνών 06/07/2011

Καράφλιασα. Από την αρχή ξύνισα όταν ο Μοντεβέρντι αναφερόταν στις οθόνες ως Κλάουτιο. Το φάλτσο έδωσε ρεσιτάλ τόσο μουσικά όσο και σκηνοθετικά. Περισώθηκαν μόνο οι ΄Τάσος Αποστόλου (Σένεκας), Μυρσίνη Μαργαρίτη (Δρουσίλλα), Karolina Blixt (¨Οθων). Ως και οι Latinitas Nostra που συνήθως είναι καλοί, αυτή τη φορά ήταν για κλάματα. Υπήρχαν στιγμές που έκλεισα τα αυτιά μου και στιγμές που έκλεισα τα μάτια μου… σε μια όπερα που δεν βλεπότανε και –το χειρότερο- δεν ακουγότανε.

 

Άμλετ, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Kolyada Teatr στην Πειραιώς 260 07/07/2011

Δυστυχώς έχασα το χρόνο μου. Έφυγα στο διάλειμμα τρέχοντας επειδή δεν άντεχα άλλο.

 

 

Yπόθεση Λάρυ Κράουν

Ο Τομ Χανκς και η Τζούλια Ρόμπερτς σε μια αρπαχτή. Η ταινία θα πήγαινε άπατη αν δεν έπαιζαν αυτοί οι δύο. Αξίζει μόνο για τις ερμηνείες.

 

 

 

Nτένις Ματσούεφ & Συμφωνική Ορχήστρα Μπολσόι στο Hρώδειο 13/07/2011

Εκπληκτικός ο Ματσούεφ στο πρώτο μέρος (Σεργκέι Ραχμάνινοφ – Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.3) και απίθανα τα ενκόρ. Μέτρια η ορχήστρα στον Antonin Dvorak – Συμφωνία αρ.8. Έχω την εντύπωση πως απλά δεν της ταίριαζε το έργο.

 

Ευγένιος Ονιέγκιν του Τσαϊκόφσκι / Όπερα Θεάτρου Μπολσόι στο Μέγαρο Μουσικής 14/07/2011

Η καλύτερη όπερα για φέτος και ίσως η καλύτερη όπερα που έχω δει ποτέ. Άλλη κλάση οι Ρώσοι, με έπεισαν να ταξιδέψω στη Ρωσία για να δώ παραπάνω.

Madame Larina : Makval Kasrashvilli

Tatiana : Ekaterina Shcherbachenko

Eugene Onegin : Audun Iversen

Vladimir Lensky : Alexey Dolgov

Olga : Margarita Mamsirova

Filippievna : Irina Udalova

Prince Gremin : Michail Kazakov

Zaretsky :Valery Gilmanov

 

KOA/Βασίλης Χριστόπουλος – Aφιέρωμα στον Γκούσταβ Μάλερ στο Ηρώδειο 15/07/2011

Μια αρκετά καλή ΚΟΑ που διέψευσε όσους περιμέναμε ένα ακόμα φιάσκο.

Δάφνη Ευαγγελάτου, μετζοσοπράνο

Σοφία Κυανίδου, σοπράνο

Κρατική χορωδία Λετονίας και Χορωδία ΕΡΤ

2η Συμφωνία (της Αναστάσεως)

 

Sadler’s Wells – Sylvie Guillem 6000 μίλια μακριά, στο Ηρώδειο 19/07/2011

Τι να πει κανείς για αυτή τη μάγισσα/χορεύτρια. Το τελευταίο κομμάτι ήταν ένα ποιήμα επί σκηνής, μια πραγματική μαγεία. Οι νότες του Μπετόβεν έβρισκαν την κίνηση που τους έπρεπε και ακουμπούσαν στην ψυχή μας. Ευχαριστούμε Sylvie.

Rearray

Χορογραφία: William Forsythe
Ερμηνεύουν: Sylvie Guillem, Nicolas Le Riche (Paris Opera Ballet étoile)
Κοστούμια – Φωτισμοί: William Forsythe
Σχεδιασμός φωτισμών: Rachel Shipp
27’52”
Χορογραφία: Jiří Kylián
Μουσική: Dirk Haubrich (πρωτότυπη μουσική βασισμένη σε 2 μουσικά θέματα του Μάλερ)
Σκηνικά: Jiří Kylián
Κοστούμια: Joke Visser
Φωτισμοί: Kees Tjebbes
Ερμηνεύουν: Aurélie Cayla & Kenta Kojiri

Ajö (Bye)
Χορογραφία: Mats Ek
Μουσική: Ludwig van Beethoven, Σονάτα για πιάνο έργο 111, Arietta. Ερμηνεύεται από τον Ivo Pogorelich

Σκηνικά – Κοστούμια: Katrin Brännström
Φωτισμοί: Erik Berglund
Ερμηνεία: Sylvie Guillem
Συμπαραγωγή: Dansens Hus Stockholm

Μήδεια στην Επίδαυρο 23/07/2011

Mέτρια παράσταση με την Αμαλία Μουτούση να φωνάζει εναγωνίως για να ακουστεί, ενώ αντιθέτως ο Λούλης είχε την κατάλληλη φωνή για Επίδαυρο. Συγκίνησε στο τέλος, σε σημείο που μου σηκώθηκε η τρίχα όταν πλάνταζε για τα παιδιά του. Υπέροχη η μουσική της Καραϊνδρου και ένας από τους καλύτερους χορούς που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

 

Ναμπούκο στο Ηρώδειο 26/07/2011

Κλασικούρα αλλά μ’αρέσει. Ο Πλατανιάς υπέροχος περισώθηκε από το υπόλοιπο φιάσκο του καστ με αποκορύφωμα το μαύρο χάλι της Αμπιγκάιλλε (Κορνέττι).

 

Ριχάρδος στην Επίδαυρο 30/07/2011

Οι διθυραμβικές κριτικές συνόδευαν την παράσταση δε διαψεύστηκαν. Ο Κέβιν Σπέισι ήταν ΣΥ-ΓΚΛΟ-ΝΙ-ΣΤΙ-ΚΟΣ, ο Ριχάρδος ήταν γέννημα του ηθοποιού και θα μας μείνει αξέχαστος. Δεν είναι λίγοι που, μετά από αυτή την ερμηνεία, κάνουν  «επανάληψη» στις ταινίες του Κέβιν. Η σκηνοθεσία ήταν φανταστική, το κοινό χειροκροτούσε όρθιο (μάλλον ο Κέβιν θα το θυμάται για πάντα)!  (αυτό με τις πόρτες δεν το έπιασα αλλά κανείς δεν είναι τέλειος). Στο κοινό έκλεψε την παράσταση ο Σάκης Ρουβάς !

 

Horrible Bosses (Αφεντικά για σκότωμα)

Αφού τον είδαμε στο θέατρο, σειρά είχε το σινεμά. Ευχάριστη και ευρηματική ταινία, γελάσαμε με την ψυχή μας αλλά θα περίμενα και κάτι παραπάνω. Ό,τι πρέπει για καλοκαιρινό χαλαρό σινεμαδάκι.

 

 

 

The Wall / Roger Waters στο ΟΑΚΑ

Μεγαλειώδες σόου και σίγουρα η καλύτερη συναυλία που έχει δει η Ελλάδα. Απίστευτα τα τρισιδάστατα βίντεο, απίθανος ο Ρότζερ και η επικοινωνία του με το κοινό έδινε παλμό. Συγκινήθηκα με την ερμηνεία του ενώ στο βίντεο έπαιζε ο νεαρός Ρότζερ και καταχειροκρότησα το «Γαμήστε την κυβέρνηση» που είχε το θάρρος να αναγράψει σαν σύνθημα στον τοίχο του. Δεν ήταν και λίγες οι μούτζες που έπεσαν στο δάσκαλο…

Θέλω να ευχαριστήσω τους διοργανωτές που απαγόρεψαν τα κινητά. Επιτέλους είδαμε μια συναυλία χωρίς αυτό το χάλι των επίδοξων καμεραμάν! Να γίνει νόμος για όλες τις συναυλίες!

3 σχόλια »

  1. και μιας και σου αρέσει η τέχνη τσάκο έναν Άμλέτο ακόμα http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ECrxIEllUhw χαχαχα.

    Σχόλιο από mahler76 — Αυγούστου 4, 2011 @ 1:45 πμ | Απάντηση

  2. hahahah, απίθανο !

    Σχόλιο από sakafiora — Αυγούστου 4, 2011 @ 6:30 πμ | Απάντηση

  3. It is unlikely air conditioners only mover air and do not adjust
    its temperature. so that the fan does not become so loose
    that it might fall. Depending on the homeowner’s choice, they can either have up lights or down lights in them.

    Σχόλιο από Margaret — Απριλίου 6, 2013 @ 1:08 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: